MUN PIKANUTTURA AKA TUHERO: TUTORIAL!

Pikanuttura aka tuhero, joksi sitä ystäviemme kanssa kutsumme, on huonon hiuspäivän pelastus. Paitsi niinä päivinä, kun hiukset eivät millään meinaa asettua, eikä nutturasta tahdo tulla hyvää sitten millään. Joskus taas ekalla yrittämällä syntyy täydellinen teos, jota et edes pääse minnekään esittelemään. Rento kampaus on vuosien varrella hioutunut tähän yhteen tapaan ja sainkin On my way -blogista (täällä Jutan tapa tehdä pikanuttura) idean esitellä oman tyylini tehdä tämän nutturan. Tapoja on monia ja minun sekä Jutan tyylit sopivat nimenomaan pitkään hiukseen.

Tarvitset tähän kampaukseen kaksi ponnaria ja noin kaksi pinniä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 

Tee korkea ponnari ja ”löysytä” halutessasi päällihiuksia rennommiksi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Silota hiuksia tarvittaessa luonnonharjalla.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kieputa hiukset tiukasti ja ala kiertää ponnarin ympärille. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hiuksista muodostuu eteen löysempi nutturamainen osio, jonka alle kieputat loput hiukset. Vedä osiota ylös ja kieputa hiukset tiukasti sen alapuolelle. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kiinnitä alaosa (hiusten ”häntä”) nutturan tyveen ponnarilla.

Nyt nuttura näyttää lähinnä sieneltä, joten seuraavaksi peitetään nutturan tyvi. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ala levittää ja löysyttää päällä olevaa nutturaa ja vedä sitä ”alaosan” päälle. Kiinnitä parilla pinnillä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Voit halutessasi vielä vetää hiuksia rennommin nutturasta ja asetella sopivaan muotoon. Hajahiukset voi kiinnittää hiuslakalla. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tällä tyylillä nutturasta ei tule kovin korkea, mutta melko pysyvä ja siistikin. Toivottavasti saitte selkoa ohjeista!

Ihanaa perjantaita ja viikonlopun alkua kaikille! 

-sonjaaleksandras

KANA-AVOKADORIISISALAATTI

Erilaiset salaatit ovat taas kiinnostaneet, sillä sairastelun jälkeen kroppa kaipasi freesimpää ruokaa ja kevyempää oloa. Eilen pääsin jo salille ja ruokailutkin ovat onnistuneet kivasti keventämään oloa. Olen tehnyt muutamia lenkkejäkin muutaman päivän sisään, olo on siis paljon pirteämpi ja terveempi. Tälle aamulle kuvasin teille salaattini, joka oli mielestäni todella toimiva lounas/iltapala.

Tämä niin sanottu left over -salaatti sisältää siis revittyä kanaa ja avokadoriisiä perinteisellä salaattipohjalla. Iltalenkin jälkeen aivan ihana ruoka, täyttävä ja raikas.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kana-avokadoriisisalaatti

kypsää kanaa revittynä (käytin eilispäivän koipireisi broileria, joka oli kypsennetty uunissa reilun tunnin verran valkosipulin, chilin ja suolan kanssa)

avokadoriisiä (resepti täällä)

babypinaattia

lehtisalaattia

kurkkua

tomaattia

seesaminsiemeniä ja sriracha -kastiketta broilerin päälle

Voit lämmittää riisiä ja kanaa hieman, älä kuitenkaan kuumenna riisiä. Kokoa salaatti oman maun mukaan ja nauti!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Energistä torstaita kaikille, voiton puolella ollaan arkiviikosta! 😉

-sonjaaleksandras