8 VIIKON VALMENNUS – MITEN MENI?

8 viikkoa sitten lähdin mukaan valmennukseen, tavoitteena saada kokonaisvaltaisen hyvä olo sekä lisää lihasta. Pienen lapsen äitinä aikaa ei ollut jokaiseen treeniin, jokaiseen ateriaan ja joskus tuli herkuteltuakin juhlissa. Isoimmat linjat olivat kuitenkin kunnossa. Pidin ruokavalioni gluteenittomana, maidottomana, monipuolisena sekä säännöllisenä. Puretreeni (edistyneet 2.0) toi elämääni taas mielettömän boostin ja oppimatkan. Valmennus on nyt päättynyt, mutta matka ei toki ole vielä loppunut.

Jokaisessa läpikäydyssä dieetissä ja valmennuksessa tärkeimmäksi asiaksi on noussut säännöllisyys. Ilman sitä keho ei toimi oikein. Säännöllisyys kitkee napostelua, överisyömisiä sekä vatsan ongelmia. Edelleen tässä suhteessa voisin parantaa, oppia ikä kaikki. Joskus tuntui, ettei ollut aikaa syödä kaikkia aterioita, mutta kun asiasta teki tavan, alkoi se mennä jo vasemmalla kädelläkin. Saa nähdä kuinka töiden aloitus ja kovin sekavat sekä muuttuvat päivät vaikuttavat syömiseeni.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Treenaaminen on muuttunut jälleen tehokkaammaksi ja vaativammaksi. Joskus salille lähtiessä olo oli jo valmiiksi lyöty, eikä energiaa meinannut riittää kovien treenien loppuunsaattamiseen. Vaihtelevan huonot yöunet ja touhukkaat päivät taaperon kanssa saattoivat viedä ison palan jaksamisesta. Kuitenkin jos salille päästyäni sain tehtyä treenit kunnialla, olo oli huippu. Joskus saattoi jäädä muutama toisto tekemättä, mutta sellaista elämä joskus on. Pitää osata kuunnella kroppaansa eikä vetää väsyneellä kropalla tehotreenejä. Huomaan kuitenkin kasvattaneeni treenipainoja sekä tehokkuutta.

Treenaamisen tulokset ovat näkyneet kropassa. Olen huomannut hieman lihaisampaa muotoa, joka ei todellakaan ole ollut aiemmin näin näkyvillä. Vaikka koen olevani vielä todella tavistreenaaja enkä todellakaan valmistaudu minnekään lavoille, on kiva silti huomata työnsä tulosta. Minulle ei kuitenkaan ole tärkeintä ne pyöreät lihakset, vaan toimiva sekä virkeä keho. En edelleenkään toivo kasipäkkiä tai isoja hannuja, mutta onhan se mukavaa, että ei enää ole niin sanotusti pelkkä laiha läski.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kehon kokonaisvaltainen hyvinvointi on kokoajan tavoitteena takaraivossa. Puretreenin avulla olen muistuttanut itseäni jälleen siitä, kuinka tietyt raaka-aineet sopivat paremmin kaupan hyllylle kuin omaan vatsaani. Gluteenittomuus ja maidottomuus ei tule olemaan tästä lähtien ehdotonta, mutta ainakin arkisin toivottavaa. Aion siis jatkaa samoilla ohjeilla, hieman soveltaen. Sokerittomuus on ollut jo pitkään toiveena, mutta toistaiseksi en ole pystynyt kokonaan luopumaan kismetistä ja muutamista irttareista. Onneksi ne pysyvät kuitenkin kohtuudessa.

Jouluna aion nauttia täysin rinnoin kaikesta, enkä vaatia muiden pöydissä maidottomia ja gluteenittomia vaihtoehtoja. Sitten kärsitään ehkä pulleasta vatsasta, mutta jouluruokaa ei kyllä voita mikään!

Kun yleensä niitä varsinaisia tuloksia kaikki janoavat, voin kertoa muutamia numeroita. Painoa putosi 2kg, vyötäröltä lähti 3cm, lantiolta 3cm. Eli ihan mukavat mitat, vaikka en varsinaista painonpudotusta toivonutkaan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hymysuin siis uuteen päivään ja nyt nokka kohti salia – valmennus jatkuu siis oma-aloitteisesti! 

Puretreeniin liittyviä postauksia löytyy kategorialla: Puretreeni

-sonjaaleksandras

 

sonjaaleksandras

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta