ASIAA PAINONHALLINNASTA + 2 VIIKKOA HEROA

Kevät on jo pitkällä ja muutamat lämpöaallot ovat tuoneet kesäiset tunnelmat Suomeen. Päälle voi heittää sandaalit ja kevyen villatakin. Jäätelö alkaa houkuttaa ja terassillekin tekisi mieli. Grillauksen tuoksun havaitsee jo ilmassa ja terassin sisustaminen voi alkaa. Vaikka grillaaminen ja jäätelön syöminen onkin ihanaa, olen vielä toistaiseksi herkuista pannassa. Takana on nyt 2 viikkoa Heroa ja olo on mahtava! Ensimmäiset treenikerrat Heron mukana sai hapot liikkeelle, enkä ole sellaista lihaskipua tuntenut ihan hetkeen. Uusi ohjelma todellakin piristää ja saa tekemään enemmän ja tehokkaammin. Jos laatisin aina omat ohjelmani, tekisin todennäköisesti liikaa mukavuusalueellani. Kehitystä ei tällöin juurikaan syntyisi. Ruokavalio on lähellä omaani, joten suuria muutoksia ei ole tullut. Olen myös soveltanut sitä hieman koko perheelle sopivaksi, sillä en halua kokkailla aina omia safkoja. Pidän tietyn järjen päässä, enkä muuta liikaa asioita, jotta pystyn jatkamaan tätä myös tulevaisuudessa. 

Asia, jota olen lähiaikoina pohtinut on kehitys ja oman kropan muutokset. Kuinka naiivisti sitä joskus ajatteli, että kuntosaliharjoittelu muuttaa kroppaa nopeasti ja pysyvästi. Joo, jos teet kovasti töitä vuosien ajan ja pidät kuntoa yllä. Itse ylipainoisena nuorena olen kerännyt itselleni jo lapsena enemmän rasvasoluja kuin moni muu. Siksi kehittyminen ja painonhallinta on vaikeampaa. Jos olisin lapsena ollut hoikka, en luultavasti joutuisi tekemään näin paljon töitä. Rasvasolujen määrä kerrytetään lapsena ja sitä ei pysty aikuisena muuttamaan. Moni uudempi tuttavuus kuvittelee, että olen aina ollut urheilullinen ja hoikka, mutta totuus on jotain aivan muuta. Uuden identiteetin voi pikkuhiljaa luoda, mutta vanha kroppa kuitenkin muistuttaa itsestään usein. Vaikka olenkin päässyt melko rentoon elämäntyyliin syömisenkin suhteen, harmittaa se välillä kuinka paljon loppupeleissä joutuu tekemään töitä pitääkseen yllä hoikkaa ja tervettä olemusta. Mutta toisaalta, kaikilla on omat ongelmat ja asiat, joiden eteen joutuu tekemään extra paljon töitä.

Hero kestää 8 viikkoa, joten se sisältää myös Juhannuksen. En aio vetää Juhannuksena pelkkää dieettiruokaa, vaan höllentää loppua kohden. Tosin pieniä lipsahduksia on jo nyt tapahtunut. Mutta se on vain elämää ja tärkeimpänä pidän tällä hetkellä treenejä.

Seuraavat 6 viikkoa Heroa sisältävät varmasti paljon hyvän olon euforiaa, lihaskipuja, lipsahduksia, onnistumisia ja huonojakin päiviä. Vaikka tällä hetkellä tuntuu elämä liiankin kiireiseltä ja hapottavalta, Hero taitaa olla loppupeleissä tasapainottamassa tätä kaikkea. 

-sonjaaleksandras

Lue myös nämä:

VIELÄKIN LIHAVAN IDENTITEETTI?

KESÄKUNTO; 5 ASKELTA

sonjaaleksandras

3 vastausta artikkeliin “ASIAA PAINONHALLINNASTA + 2 VIIKKOA HEROA”

  1. Moikka! Mistä olet lukenut, että rasvasolujen määrä tulee lapsuudesta? En ole kuullutkaan tuommoisesta!

    • Moikka! Olin jokin aika sitten Motiviren luennolla, jossa asiaa käsiteltiin. Löytyy siitä tietoa myös googlettamalla. Eli aikuisena tämä vakio määrä rasvasoluja sitten pienenee tai suurenee laihtumisen ja lihomisen myötä. Jos näitä soluja on enemmän, on tietenkin vaikeampaa pysyä hoikkana.

      Voin kirjoittaa tästä vielä oman postauksensa 😉

  2. Olisi kyllä mielenkiintoista lukea! Itse googlettelun jälkeen löysin ristiriitaisia tutkimustuloksia aiheesta, joten mene ja tiedä mikä on täysin totta 😀

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 5
Tykkää jutusta