KELTAISTA VOIMAA AAMIAISEEN (GL, M)

Tänään on ihanan pehmeä maanantai. Pehmeän ja hyvin nukutun yön jälkeen, ilman herätyskelloa alkava aamu on toivottu. Päivä jatkuu koko perheen vapaapäivällä ja hitaasti nautitulla aamiaisella. Tänään päätin hyödyntää keltaisia ja oransseja voimavaroja jääkaapista ja pakastimesta aamiaiseen. Tämä keltainen aamiainen tuo varmasti voimaa ja energiaa alkavaan viikkoon! Lisäksi tämä on gluteeniton ja maidoton (heraa lukuunottamatta). 

Keltaiset/oranssit raaka-aineet super aamiaiseen:

Lakka – sisältää runsaasti C-vitamiinia sekä enemmän E-vitamiinia kuin monet hedelmät ja viljatuotteet.

Tyrni – sisältää poikkeuksellisen paljon C-vitamiinia sekä A-vitamiinin esiasteita eli karotenoideja. Siementen öljyssä runsaasti E-vitamiinia.

Aprikoosi – sisältää runsaasti karotenoideja ja kaliumia.

Kurkuma – muun muassa antioksidanttisia, antibakteerisia ja tulehdusta torjuvia ominaisuuksia.

Pehmeä aamupuuro (GL, M)

kaurahiutaleita

kauramaitoa

suolaa

Keitä puuro ohjeen mukaan, nesteestä puolet kauramaitoa ja puolet vettä. Lisää ripaus suolaa lopuksi.

 

Keltainen smoothie (GL, M)

1,5 jäistä banaania

1 dl jäisiä lakkoja

1 tyrni jääpala (jääpaloiksi jäädytettyä tuorepuristettua tyrnimehua)

1 dl aprikoosisosetta (Bonne)

2 dl kauramaitoa

*1 kauha vaniljaheraa (Foodin)

vettä

ripaus kurkumaa

Laita kaikki paitsi hera blenderiin ja surrauta tasaiseksi, lisää nestettä tarpeen mukaan. Lisää lopuksi hera ja surrauta nopeasti tasaiseksi. Nauti heti!

*Jos haluat täysin maidottoman, jätä hera pois tai korvaa se maidottomalla tuotteella.

 

Olen tervehtynyt jo viime viikon sairastelusta ja ajattelin suunnata tänään myös salille! Terveenä olo tuntuu jälleen super ihanalta. Viikonloppukin sujui kivasti vanhempien mökillä nauttien hyvästä ruoasta ja ulkoilusta. Kävimme pojan kanssa eilen vielä pomppimassa Lasten Liikuntamaassa Porin Karhuhallissa, ihan loistava tapa viettää sunnuntaita!

Nyt kuitenkin katse tähän viikkoon. Tällä viikolla luvassa jälleen kauneutta, ruokaa, treeniä ja hyvää oloa – pysykää siis mukana. Viime viikosta ei tule ruokapäiväkirjaa, sillä 4 päivää meni taudin kourissa ilman kunnollista ruokaa. Tällä viikolla siis pidetään kirjaa ja maanantaina tulee uusi postaus aiheesta.

Mahtavaa maanantaita!

-sonjaaleksandras

sonjaaleksandras

Yksi vastaus artikkeliin “KELTAISTA VOIMAA AAMIAISEEN (GL, M)”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 2
Tykkää jutusta