Kesälomat vietetty!

Ihana kesäloma (siis miehen loma :D) vietetty ja nyt saa taas arki alkaa! Varsinainen loma loppui jo viikko sitten, mutta perinteinen PoriJazz -viikko on aina kiireinen :).

Aloitimme lomamme matkaamalla Turkuun. Olin varannut huoneen Caribiasta, sillä olin kuullut siitä hyvää lapsiperheiden paikkana. En varatessani kuitenkaan tajunnut sen olevan huomattavasti kalliimpi kuin normi Sokos Hotel – kylpyläominaisuuden takia tietenkin hintavampi. Saimme alehintaisen huoneen, joten varasin sen kahdeksi yöksi. Kun saavuimme hotelliin sain karvaan muistutuksen siitä, kuinka iäkäs hotelli se olikaan. Huoneen likainen kokolattiamatto, katossa hyrräävä lamppu/tuuletin ja boorditapetit eivät varsinaisesti saaneet meitä innostumaan. Emmehän edes menisi kylpylään, sillä Kirppu on vielä liian pieni altaaseen. Joten ei tuntunut kivalta maksaa huoneesta niin paljon kuin maksoimme. Yritimme nauttia hakemistamme take away susheista ja Kirppu hengaili sängyllä kunnes päätti tehdä niskakakat suoraan puhtaille lakanoille. Tunnelma oli hikinen ja tahmea. Päätin soittaa Sokos hotellien varauspalveluun ja peruin seuraavan yön Caribiassa ja seuravaksi yöksi menimme Börsiin, jonka huone itseasiassa oli edullisempi ja huomattavasti korkeatasoisempi. Vaikka emme tulleet viettämään aikaa hotellissa, oli silti ihanaa päästä yöksi parempaan huoneeseen ja vieläpä edullisemmin!

Seuraavana aamuna matkasimme Paraisten kautta lautalla Nauvoon ja sieltä Korppooseen. Kävelimme, söimme ja nautimme auringosta. Kirppu viihtyi hyvin kaukalossa ja rintarepussa. Ajomatkat hän nukkui ja syöttäminen oli helppoa parkkipaikalla, lautassa tai ravintolassa. Täysimetys on helppoa kun maitokannut kulkevat mukana ja vielä sopivan lämpöisinä! 😀 Otimme Kirpulle reissuun mukaan varoiksi korviketta, joka jäi käyttämättä.

Saaristossa vietetty päivä oli ihana ja sopivan helppo pienen vauvan kanssa. Ja ilma ei onneksi ollut liian lämmin, sillä mustassa kaukalossa hengailu ei välttämättä olisi onnistunut helteellä.

Toisena päivänä Turussa kävimme kaupungilla pyörähtämässä ja illaksi suuntasimme kodin kautta mökille Porin saaristoon. Siellä vierähtikin muutama päivä ottaen aurinkoa, syöden ja saunoen. Kirppukin pääsi ensimmäistä kertaa saunaan, tosin lämmitysvaiheessa. Siellä hänet kylvetettiin pienessä vadissa, jossa hänen isänsäkin on pikkuisena pesty.

Lopun kesälomasta vietimme toisella mökillä. Oli upeaa päästä nauttimaan niin pitkään mökkeilystä ja rentoutua vain.

Kirppu on muuttunut muutamassa viikossa paljon ja siitä enemmän vielä tulevassa viikkokatsauksessa! Olin myös viime viikolla ensimmäistä kertaa Kirpusta erossa yli 3 tuntia, siitä lisää tulevassa postauksessa! 🙂 Lisää kuvia myös tiedossa, sillä tällä hetkellä WordPressillä on jotain kuvanlatausprobleemaa.

sonjaaleksandras

FitFashion

FitFashion on Suomen suurin ja paras aktiivisen elämäntyylin blogiyhteisö. Bloggaajien elämänmakuisista tositarinoista löydät motivaatiota ja ideoita arkeesi.