KEVENNETYN VIIKON RUOKIA – 1 KILO VEKS!

Kevennetyn viikon ruokasisällöt olivat melko samaa kaavaa noudattavia, värikkäitä ja melko raikkaita sekä kevyitä. Olen totaalisen koukussa helppoihin wrappeihin, joten niitä tuli syötyä lähes päivittäin lounaalla tai päivällisellä. Aamupalat olivat joko smoothiebowlia tai täyttävää smoothieta. Hyvin yksinkertaista safkaa, paljon kasviksia, vähemmän hiilaria ja sopivasti proteiinia. Välipalaksi napsein banaania, pähkinöitä jne.

Tein listauksen muutamista tällä viikolla käytetyistä resepteistä ja ruoista. Kaikista en ottanut kuvia ja mentiin perinteisillä sekä osittain vanhoilla resepteillä.

Aamiaiset:

P6300953

Smoothiebowl, ohje täällä.

P6180530

Turkkilainen jogurtti, hedelmiä ja härkäpapumysli. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Erilaiset smoothiet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lounaat:

P6280897

Wrap: sisällä kalkkunaa, hieman fetaa, salaattia, sinappia, oliiviöljyä.

Wrap: munakasta, kalkkunaa, salaattia, sinappia.

Muita wrap -vinkkejä täältä.

P6280945

Kanasalaatti

P6280935

Grillattua broilerin ohutleikettä, vaihtelevien salaattien kera. Ohje täältä.

Päivällinen:

P6270893

Wrap, vaihtelevin täyttein. Vinkit wrappeihin täältä!

Bataattiranskalaiset ja broilerin ohutleike. 

Itsetehty italianpata (jauheliha, pennepasta, tomaattimurska, maissi, oliivit, yritit jne)

Iltapala:

Nanajädeä, täältä (mansikkainen), täältä (kaksikerroksinen), kuvassa oleva (herukkainen).

P5280178

Proteinfluff ohje täältä.

No kuinka siinä sitten kävi? Kevennetyn viikon tulokset…

Täysin ilman herkkuja en selvinnyt – fail. Kesä ja jäätelö on mahdottoman ihana yhdistelmä ja yksi softis ja yksi annos vaniljajädeä tuli syötyä. Myös syntymäpäiväjuhlilla pieni pala marenkikakkua. Tuloksena viikon jälkeen kuitenkin keventynyt olo ja yllättäen miinus 1 kilo puntarilla. Selkeästi Juhannuksen pöhötys ja turvotus lähti laskemaan. Edelleen tuntuu silti, että lämpimät säät jättivät olon hieman turvonneeksi ja vettä on edelleen juotu liian vähän.

Tarkoitus ei tosiaan ole tehdä kesällä mitään laihtareita, mutta pieni kevennys auttaa aina jaksamaan ja tekee paremman fiiliksen. Herkut ja muut maistuvat paremmilta kun niitä ei saa päivittäin.

Ensi viikon vielä jatkan tätä kevyempää ruokavaliota ja viikonloppuna onkin Ruisrock, jännää!

-sonjaaleksandras

sonjaaleksandras

5 vastausta artikkeliin “KEVENNETYN VIIKON RUOKIA – 1 KILO VEKS!”

  1. Ihanan näköisiä annoksia! 😋🍓🍅 Onko noissa wrapeissa muuten vehnätortilla vai mikä? 😊

    • Kääk, tämä kommentti on jäänyt huomaamatta! Kiitos! Nämä tortillat olivat nimeltään Durum, ja vehnää kyllä :). Löysin myös uutuus ruistortilloja, jotka toimivat myös hyvin!

  2. Tosi herkullisen näköisiä ruokia sulla! 🙂 Pitääpä itekin ottaa taas nuita wrappeja aktiivisempaan käyttöön, namnam. Miten se voikin olla että kesällä tulee juotua vettä vähemmän kuin talvella? Oon miettinyt, että pakko olla syy siinä, että kesällä jotenkin on kokoajan menossa tai muuten aktiivisempi, eikä aina muista sen pullon kanssa kävellä, kun taas talvella ehkä oon enemmän sisätiloissa ja vesipullo kädessä. 😀 Aika jännää.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *