MITÄ LISÄRAVINTEITA KÄYTÄN?

En ole koskaan ollut mikään lisäravinne hirmu, vaan silloin tällöin kokeillut uusia juttuja. Muutama asia on vakiintunut päivittäiseen käyttöön ja nyt päätinkin, yleisön toiveesta, avata näitä teille. Monelle varmasti todella tuttuja juttuja, joten yllätyksiä ei varmasti tule. Tällä setillä painan menemään ainakin talvet, kesällä sitten saattaa pari juttua tippua pois. Lisäravinteita on markkinoilla valtavasti, mutta suosittelenkin käyttämään maalaisjärkeä niiden käytössä. Moni asia saadaan suoraan ruokavaliosta, mutta on myös sellaisia aineita, joita tavallisesta ruoasta ei edes saa. Myös rajoitukset ruokavaliossa, allergiat ja dieetit voivat poistaa tärkeitä aineosia, joten niiden ravinteet on nautittava sitten purkista.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Viherjauhe

Aloitin tänä talvena käyttämään viherjauhetta. Seos, joka sisältää runsaasti erilaisia lehtivihreitä auttaa paikkaamaan ruokavaliosta puuttuvia ravinteita. Huomasin myös, että olin kovin väsynyt ja kaipasin lisäenergiaa. Tämä viherjauhe on monelle aivan must juttu, joten päätin myös itse testata enkä ole katunut. Olen saanut energiaa ja hyvää oloa jo monelle päivälle, enkä ole muuttanut mitään muuta ruokavaliossani.

Foodinin Viherjauhe on ensimmäinen, jota olen testannut, joten varsinaista vertailupohjaa ei ole. Olen kuitenkin tutustunut moneen tuotteeseen selosteita lukemalla ja Foodinin raaka-aineet sekä brändin luotettavuus sai minut vakuuttumaan.

Berocca

Olen käyttänyt erilaisia poretabletteja jo vuosia. Berocca on yksi laadukkaimmista ja sekoitankin viherjauheeni sen sekaan. Berocca sisältää laajan kirjon erilaisia vitamiineja ja kivennäisaineita.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Heraproteiini

Olen jo pitkään käyttänyt erilaisia herajauheita ja aloitin ne alunperin palautumista varten. Sekoitin heran yleensä veteen tai maitoon. Nykyään kuitenkin herajauhe on minulla käytössä päivittäin aamiaisella tai välipaloilla. Käytän sitä noin 1-2 kertaa päivässä ja makuna poikkeuksetta vanilja. Sekoitan sen aina smoothieen tai proteiinijäätelöön. Käytän proteiinilisää, sillä huomasin saavani liian vähän proteiinia päivässä ja koin tämän tavan helpoksi.

Käytössä minulla on Foodinin vaniljan makuinen heraproteiini. Ostan sen aina 2,5 kg säkissä, jotta sitä riittää pitkäksi ajaksi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Omega 3

Rasvahapot ovat tärkeitä elimistölle todella monelta kantilta katsottuna. Omegat vaikuttavat sydämen ja verisuonien toimintaan. Aivot ovat isolta osalta rasvaa, joten omegaa syömällä voit ylläpitää tasapainoa ja mahdollisesti ehkäistä esimerkiksi dementiaa. Omegan syönti voi vaikuttaa jopa masennuksen helpottumiseen. Vaikutuksia on valtavasti ja olen kokenut hyväksi nauttia päivittäin omegaa lisäravinteena, sillä kalaa ei välttämättä tule joka viikko nautittua.

Käytän Bioteekin Omega Duo -valmistetta.

D-vitamiini

Vitamiineista D on yksi tärkeimmistä, varsinkin täällä pimeässä Suomessa. Lisäravinteena D kuuluu minulla ainakin jokaiseen talveen. D-vitamiinin puutos voi aiheuttaa luun pehmenemistä ja lukuisia muita sairauksia kuten syöpää, infektioita, diabetesta, hermostohäiriöitä ja verenkiertotauteja. D-vitamiinia on vaikea saada ravinnosta, joten sen saanti on turvattava lisäravinteella, varsinkin talvella. Auringossa oleiluhan on sitä parasta D-vitamiinin hankintaa.

Käytän Bioteekin Super D-vitamiinia.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tällaisia lisäravinteita täällä käytössä, ei mitenkään valtava kirjo, mutta kaikki omaan tarpeeseeni sopivia.

Virkistävää tiistaita kaikille!

-sonjaaleksandras

sonjaaleksandras

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 6
Tykkää jutusta