MITÄ TULI SYÖTYÄ? 1. VIIKKO

Viikon kurkistus ruokiini olisi nyt tässä. Ruoka- sekä treenipäiväkirjoja on kyselty ja nyt vihdoin päätin sen teille väsätä. Moni bloggaaja on näitä tahoillaan tehnyt, nyt on minun vuoroni. En kirjaa ylös grammoja tai tarkempia määriä, sillä en punnitse ruokiani tai tarkkaile muutenkaan niin kovasti. Kaloreitakaan en laske, joten ruokia ilman matikkaa luvassa.

Mitä siis tuli syötyä viikon aikana? Itseasiassa tulos hieman yllätti, mutta miten – katso alhaalta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Maanantai (aamulla kuntosalilla jalat+keskivartalo, lenkki)

Aamupala: smoothie (kaurahiutaleita, puolukkaa, inkivääriä, herajauhetta, kauramaitoa, banaani) ja viherjauhe+berocca, kahvia.

Välipala: banaani, Tupla -proteiinipatukka

Lounas: salaatti (jauhelihaa, tomaattia, salaattia, maissia, avokadoa)

Välipala: kahvia, cashew-pähkinöitä

Iltaruoka: iso salaatti (kanaa, avokadoa, quinoaa, parsaa, salaattia, maissia, tomaattia, öljyä) + pieni kipollinen caramel jäätelöä

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tiistai (ei treenejä)

Aamupala: smoothie (kaurahiutaleita, puolukkaa, inkivääriä, herajauhetta, kauramaitoa, banaani) ja viherjauhe+berocca, kahvia.

Välipala: banaani

Lounas: riisikakkuja, kalkkunaleikettä, omenaa (ihan liian vähän, I know…)

Välipala: kahvia, cashewpähkinöitä

Iltaruoka: iso annos lohta, perunoita, salaattia + omena

Keskiviikko (kuntosalilla 1h selkä+olkapäät)

Aamupala: smoothie (kaurahiutaleita, puolukkaa, inkivääriä, herajauhetta, kauramaitoa, banaani) ja viherjauhe+berocca, kahvia.

Lounas: riisikakkuja, avokadoa, pinaattia, sieniä, kalkkunaleikkelettä ja kananmunia, vihersmoothie

Välipala: cashewpähkinöitä, appelsiini, omena

Päivällinen: lohta, papuja, salaattia, oliiviöljyä

Iltapala: itsetehty proteiinijäätelö (herajauhe, punaviinimarjoja, mustikoita, kauramaitoa, banaania)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Torstai (kuntosali 1,5h rinta+hauis+ojentaja)

Aamupala: berocca+viherjauhe, banaani (aikainen aamu töissä)

Välipala: Tupla-proteiinipatukka, banaani

Lounas: iso salaatti (papuja, avokadoa, salaattia, fetaa)

Treenin jälkeen: tuhti palkkari

Päivällinen: gluteenitonta pastaa, bolognesea, salaattia

Iltapala: itsetehty proteiinijäätelö (herajauhe, puolukoita, mustikoita, kauramaitoa, banaania, vadelmia) + pähkinöitä

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Perjantai (kävelylenkki)

Aamupala: smoothie (kaurahiutaleita, puolukkaa, inkivääriä, herajauhetta, kauramaitoa) ja viherjauhe+berocca, kahvia.

Välipala: banaani, cashewpähkinöitä

Lounas: iso salaatti (bolognesea, avokadoa, pähkinöitä, tomaattia, kurkkua)

Päivällinen: kookoskanaa, riisiä, salaattia

Iltapala: tummaa suklaata, omena, keksi

Lauantai (hirvittävin ruokapäivä – hehe)

Aamupala: viherjauhe+berocca, kahvi, banaani x 2

Välipala: banaani (öö taas), proteiinipatukka, cashewpähkinöitä

Lounas: kahvi… (kyllä)

Päivällinen: tortilloja, suklaata, tortillasipsejä, 1 lasi kuohuvaa, pepsi maxia

Ajomatkalla pähkinöitä

Sunnuntai (kuntosali 1h, koko kropan ohjelma)

Aamupala: kahvia, pieni pala leipää

Brunssi: kahvia, mehua, munia, puuroa, leipää, leivänpäällisiä, mustikkapiirakkaa, hedelmiä jne

Välipala: viherjauhe+berocca, banaani (ennen treeniä)

Välipala: palkkari ja pähkinöitä

Päivällinen: salaattia, riisiä, jauhelihaa, tomaattisalsaa, avokadoa

Iltapala: tummaa suklaata

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tämä ruokaviikko oli melko huono. Töissä ja kotona oli kiirettä ja ruokailut jäivät todella pikaisiksi monena päivänä. Energiamäärät jäivät monena päivänä hieman pieniksi ja niitä paikkailtiin sitten iltaisin. Lauantain kolme banaania ja illan ruokailut olivat pohjanoteeraus. Menin aamulla töihin ja olin unohtanut evääni. Kiiressä töiden jälkeen matkasimme Outin kanssa kohti Tamperetta Umpun luokse ja vasta siellä sain syötyä ekan kerran kunnolla (facepalm). Bloggaajamiitti oli kuitenkin super kiva, joten annetaan anteeksi huonot ruokailut! Tällaista se välillä on, mutta tarkoitus olisi petrata tällä viikolla.

Herkkujakin tuli syötyä aika paljon tavalliseen nähden, mutta rennosti on menty. Sunnuntaina suklaata upposi ainakin puoli levyä – hups.

Liikuntaa tuli ihan kivasti ja siitä onkin hyvä fiilis! Olen onnistunut melko hyvin sisällyttämään treenit tähän uuteen arkeen. Toivottavasti säilyy näin myös jatkossa.

Laittakaa hep, jos haluatte myös tältä viikolta ruokapäiväkirjaa!

-sonjaaleksandras

sonjaaleksandras

15 vastausta artikkeliin “MITÄ TULI SYÖTYÄ? 1. VIIKKO”

    • Kiitos, en ehtinyt ottaa kauheasti kuvia, mutta ainakin muutamat 😉

  1. Mulla ei varmaan toimis maha viikkoon jos söisin noin paljon banaania! 😀 mutta nämä ruokapäiväkirjat on aina yhtä mielenkiintoista luettavaa, lisää näitä 🙂 ja tsemppaan kyllä syömään reilummin vaikka varmaan tiedostat sen itsekin 🙂

    • Joo tiedostan ton banaanin popsimisen myös aika suurena mutta mulla ei oo sen kanssa ollut kyllä ongelmia. 😀 Ja kyllä viikolla tuli vähän liian vähän kaloreita :/.

  2. Herkullisen näköisiä ruokakuvia ja kiva postaus muutenkin 😊 Hep täältäkin! 😉

  3. Hep! ja kellonajat olisi kiva lisä ja vähän määrätkin. syötkö normitummasuklaata vai raakasuklaata? mitä palkkariin? eikä yhtään paha viikko, salliva ja kiva kun kalaa on usein.

    • Määriä en viitsi kirjoittaa, kun en punnitse tai muutenkaan tarkkaile annoskokoja kovin paljon. Kellonaikoja voin miettiä :). Syön sekä että, välillä raakasuklaata ja välillä 70-80% tummaa suklaata. Palkkariin laitan vaniljaheraa, kauramaitoa ja vettä, mutta usein teen myös smoothiepohjaisen. Esimerkiksi tämä mustikka-suklaa smoothie. Kiitos kommentista! 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 14
Tykkää jutusta