SYKSYN TAVOITTEITA

Joka kevät ja syksy käyn läpi omia tavoitteitani. Kun oma syntymäpäiväni häämöttää joulukuulla ja tällä kertaa mittariin paukahtaa 29 vuotta, on taas aika miettiä mitä haluaa. Ensi vuonna täytän jo kolmekymmentä ja se on kai eräänlainen virstanpylväs. Tavallaan olen jo nyt hieman stressaantunut tuon iän saavuttamisesta, mutta olen kuitenkin jo tajunnut, että se elämä ei todellakaan lopu kolmenkympin jälkeen vaan saattaa vasta alkaa. Nyt kuitenkin haluan elää päivä kerrallaan ja tehdä pieniä tavoitteita matkan varrelle. Ehkä ne suuret haaveet joskus tavoitetaan, mutta niitä ei haaveilemalla saavuteta. Eikä myöskään stressaamalla.

Haluan taas kirjata omia tavoitteitani tänne, jotta niistä jää jokin jälki. Suosittelen myös teitä kirjoittamaan asioita ylös, jotta ne konkretisoituvat ja tuntuvat asteen todellisemmilta. Ei välttämättä kannata kirjoittaa valtavan suuria asioita, vaan aloittaa pienistä askelista. Pienet muutokset elämässä voivat parantaa elämänlaatua suunnattomasti ja sitä kautta viedä suurempiin asioihin. Toki toinen koulukunta kirjoittaisi ne pelottavimmatkin haaveet ylös, jotta niitä kohti olisi helpompi suunnata. Mutta lähdetään liikkeelle niistä pienistä arjen asioista…

Juo 2 lasia vettä joka aamu. Harjaan aamuisin ensimmäisenä hampaat ja usein keitän kahvia, jonka juon ekana. Olisi kuitenkin super tärkeää aloittaa aamu ja aineenvaihdunta vedellä.

Mene nukkumaan 22-23 välillä. Usein pojan nukutuspuuhien jälkeen sitä kaipaa omaa aikaa ja tällöin illat saattavat venyä. Aamulla kuitenkin heräillään ajoissa, joten nukkumaanmenoajasta olisi syytä pitää kiinni, jotta saisi edes ne 7-8 tunnin yöunet.

Anna puhelimelle ja itsellesi rauha viimeistään 22:30 jälkeen. Some, sähköpostit ja muu varmasti odottavat aamuun.

Lue kirjoja joka viikko. Kesä meni jälleen hieman kirjavapaasti, mutta syksy on jälleen lukemiselle täydellistä aikaa. Luen usein oman alan kirjallisuutta, mutta olisi hyvä myös lueskella vähän ”rennompia” juttuja – saa laittaa vinkkejä! 

Liiku monipuolisesti joka viikko. Sain Hero Homesta hyvän rytmin jälleen kotitreenaamiselle. Pyrin siis pitämään kiinni kotitreenien, salin ja lenkkeilyn yhdistämisestä.

Ota aikaa itsellesi ja ystävillesi. Perhe, työt ja liikunta vievät paljon aikaa, mutta olisi tärkeä muistaa myös itseään ja ystäviään.

Pidä kiinni ateriarytmeistä ja vältä napostelua. Kiireessä helposti ruokailu unohtuu ja sen saattaa korvata pähkinöillä, raakapatukoilla tai riisikakuilla. Parempi olisi kuitenkin syödä kunnon aterioita välipalojen sijaan.

RENTOUDU. 

Näillä eväillä mennään eteenpäin. Pieniä, mutta todella tärkeitä asioita hyvinvoinnin kannalta.

Mitä tavoitteita teillä on?

-sonjaaleksandras

sonjaaleksandras

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 4
Tykkää jutusta