VINKIT WELLNESS VIIKONLOPPUUN!

Ulkona sataa ja ukkostaa. Viikonloppu ennen Juhannusta ja suunnitelmat ovat auki. Ei mitään tekemistä – onhan sitä nyt jotain tekemistä oltava. Välillä mieheni kanssa saamme napit vastakkain kun suunnittelen jatkuvasti asioita ja kehitän tekemistä vaikka hamaan loppuun asti. En aina osaa nauttia hetkestä vaan säntäilen asiasta toiseen, kun kaikki pitäisi ehtiä tekemään tehokkaasti ja nopeasti. Sadekeli pilasi ainakin maalaustalkoot ja nyt olisi kehitettävä jotain muuta järkevää tekemistä. Vai onko sittenkään? Nyt olisi hyvää aikaa lukea, inspiroitua, treenata salilla tai kotona, siivoilla ilman kiirettä, tehdä kasvohoitoja, saunoa, syödä hyvää ruokaa ja nauttia. Unohtaa TV, tietokone ja puhelin. Antaa mielen ja kehon levätä ja nauttia sateesta. Sateinen viikonloppu voikin olla rauhoittava, täydellinen tilaisuus nauttia wellness -olotilasta.

Tässä minun vinkkini hyvinvoivaan Wellness -viikonloppuun:

Aloita aamu runsaalla ja kauniilla aamiaisella. Mene vaikka lempparikahvilaasi, brunssipaikkaan tai tee itse aamiaiseksi sellaisia asioita, joista todella pidät. Nauti hetkestä.

P6180535

P6180530

Käy treenaamassa salilla, tee kotitreeni tai muu treeni josta nautit. Liikunnan jälkeinen olo saa kehon virkeäksi ja sisälläolo ei tunnu niin tunkkaiselta kun on saanut vähän hikeä pintaan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mene ulos sateeseen. Kävely ulkona sateessa voi olla todella rauhoittavaa, pue päälle sadevaatteet ja lähde kumisaappaissa hyppimään lätäköihin. Nauti sateen ropinasta ja hengitä raikasta ilmaa.

Lue kirjaa. Tietokoneet, puhelimet ja TV ovat läsnä tänäpäivänä aivan liikaa ja aivoille tekee hyvää olla välillä ilman. Kirjojen lukeminen rauhoittaa ja saa mielen levollisemmaksi. Vaihtoehtoisesti ota vaikka pieni meditaatiohetki tai muu rauhoittumishetki ilman elektroniikkaa. Irtautuminen laitteista saa usein stressinkin lieventymään.

P6170522

Ota päiväunet. Päiväunet voivat olla viikonlopun tai vapaapäivien kohokohta. Varsinkin näin äidin näkökulmasta. Joskus on hyvä laittaa itsensä täysin sammuksiin ja nauttia kauneusunista. Pyri nukkumaan 20-40 min, jotta ei unet venähdä liian pitkiksi ja olo jää nuutuneeksi.

Käy saunassa. Saunominen tekee paljon hyvää ihmiselle muun muassa lisää ihon verenkiertoa (eli saa esimerkiksi ihon hehkumaan), rentouttaa ja laskee verenpainetta sekä auttaa nukahtamisessa.

Tee kasvohoito, kuori vartalon iho, kosteuta ihoa, nypi kulmakarvat tai lakkaa kynnet. Pienet kauneudenhoidot saavat maanantain tuntumaan taas paremmalta ja olo on freesimpi heti alkuviikosta.

P6170508

Käy ajoissa nukkumaan. Juhannuksena luvassa on luultavasti valvomista, joten ota tämä viikonloppu levon kannalta. Valvominen saa alkuviikon tuntumaan vaikealta ja keho menee helposti sekaisin viikonlopun rytminmuutoksen takia. Ajoita saunominen iltaan, juo vettä ja sammuta valot ajoissa. Älä katsele puhelinta tai telkkaria juuri ennen nukkumaanmenoa. Tämä auttanee nukahtamisessa.

Ja tärkeimpänä: Älä yritä tehdä kaikkea, mene fiiliksen mukaan ja nauti olostasi. Wellness -olotilaa ei saavuteta asioiden suorittamisella vaan nautiskelulla. 

P6180531

Tämän aamun aamiasta miehen loman alkamisen kunniaksi.

Hyvää viikonloppua! 🙂

-sonjaaleksandras

sonjaaleksandras

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta